2014. január 6., hétfő

Gabonakolbász









Hozzávalók :

Egyforma mennyiségű gabonák: 1 kg-hoz

½ csésze barnarizs
½ csésze bió búza
½ csésze hántolt árpa
½ csésze köles
½ csésze zabpehely

1 dl hidegen sajtolt napraforgó olaj
1 ek kókusz zsír
2 ek por pirospaprika
1 fej fokhagyma
2 tk himalaja só
1 mk őrölt bors
1mk őrőlt köménymag

Előkészítés :

A gabonákat : rizst, búzát, árpát  előző este jó alaposan megmostam és beáztattam.
Másnap forrásban levő két szeres vízben  ( egy kis házi  vegetát tettem bele ) és megfőztem.

A kölest  és a zabpelyhet száraz serpenyőben megpirítottam és  kétszeres vízzel felöntöttem és megfőztem.
Amikor megfőttek az egészet ledaráltam, összekevertem a fűszerekkel és  legalább 2 órát állni hagytam, hogy összeérjenek az ízek. ( lehet, hogy lehetne rögtön tölteni )
Műbélbe töltöttem a párommal J és elvittem 3 napig füstöltetni.

Már magában is nagyon finom kenyérre vagy krékerre kenve . Annyira finom lett, hogy nem is tudom szavakkal leírni J
Olyan mint a kolbász íze és a hurka állaga, na mindegy egyszerűen Mennyei lett !! Elsőre .


Szóval érdemes kipróbálni, kóstolni a fűszerezésnél, kinek milyen a száj íze J

1 megjegyzés:

  1. Szia Vica!

    Én is hasonló felfogású vagyok. Vegán recepteket kutattam, mikor a Tiédre találtam. Rögtön megtetszett és már el is készítettem a fiamnak, aki nagyon szereti a vegán kolbászt. Még nem kóstoltuk meg, de az illata alapján nagyon finom lehet.
    Köszönöm a receptet.

    Sok sikert a további kipróbálásokhoz és kérlek oszd meg, ha úgy gondolod. :)

    VálaszTörlés