2014. január 13., hétfő

Vegán sajt

Hozzávalók :



3 dl  víz
2 tk  agar agar por (  http://bolthely.hu/biobolt/id/00059_Agar-agar_por__bio__60_g


- 10 dkg  kesudió ( egy éjszakára beáztatva )
12 g étkezési élesztő pehely vagy inaktív élesztő pehely ( én inaktívat tettem bele )http://www.biorganik.hu/
2 ek tahini
1-2 tk fokhagymapor
1 tk hagymapor
1-2 kk mustármagpor
1/4 tk só ( én többet tettem )
3 ek citromlé
csipet  őrölt köménymag

Elkészítése :

Felforraltam a vizet beletettem az agar-agar port ( növényi zselésítő )
és  kb 2-3 percig főztem . A többi hozzávalókkal jól összeturmixoltam . Egy üveg tálba tettem és a hűtőbe helyeztem, gyorsan köt :) nagyon finom lett , legközelebb még kísérletezem a fűszerekkel :)

Tahini 

(10 dkg szezámmag,
 2 gerezd fokhagyma, 
1 tk. himalaya só,
 2-3 ek. olívaolaj,
 kb. 0,5 dl víz,
 2 tk. citromlé)

A tahinit így tudjuk elkészíteni: a szezámmagot zsiradék nélküli edényben vagy serpenyőben megpirítjuk, majd kávédarálón alaposan összeőröljük. Hozzáadjuk az olajat, a víz felét, a fokhagymát, sót és a citromlevet. Egy botmixer segítségével alaposan összedaráljuk. A maradék vizet fokozatosan adagoljuk hozzá, amíg krémes állagú nem lesz. Üvegbe teszem és olajat öntök a tetejére, hűtőben sokáig eláll .


TIPP: A tahini nagyon finom édesen is, ez esetben fokhagymát és sót ne tegyünk bele, hanem 2 ek. mézzel ízesítsük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése