2014. január 15., szerda

Hajdina fasírt ( Nyers )















Hozzávalók :

1,5 csésze 2 napig csíráztatott hajdina
1/2 csésze beáztatott tökmag
1/2 lila hagyma
2-3 fél aszalt paradicsom
4-5 szem olajbogyó
1 kanál szójaszósz
kis csokor petrezselyem ( 10-12 szál )

A hozzávalókat konyhai robotgépben aprítottam, nem túl sima masszává ( én majdnem sokáig aprítottam )
Aztán kóstoltam és még fűszereztem száj ízemre :)
Kis golyókat formáltam vizes kézzel és az aszaló gépbe tettem kb 3 óra múlva megfordítottam és tovább aszaltam, A külseje száraz a belseje puha lágy. Természetesen lehet aszalni sütőben is 50 fokon, résnyire nyitott ajtónál .
Lénárt Gitta receptje .


A HAJDINA
kását is nyirkos, hideg időben fogyasszuk. Elősegíti a vérképzést, vérszegényeknek javasolják, valamint azoknak, akik a veseműködésükre panaszkodnak. Tulajdonképpen nem gabona. Nem is alkalmas mindennapi fogyasztásra, mert tápanyagaiban eléggé kiegyensúlyozatlan. Nem kell áztatni. Búzával keverve elsősorban tésztafélék készítésére alkalmas. Kifőzve nagyon jó töltött káposzta készíthető belőle, mert jól tapad, és a vele kevert zöldségfélék nem esnek szét.


Hajdina
Kitűnő növényi fehérjeforrás, mivel mind a nyolc esszenciális aminosavat tartalmazza
. Ezen kívül foszfor, kálium és magnézium és folsav is található benne. Megerősíti a hajszálerek falát és nagyon jó méreg-telenítő hatása van.
 Könnyen emészthető ezért kifejezetten alkalmas betegek táplálására és diétás étrend esetén.
 Segít átmelegíteni a testet.
Kereskedelmi fogalomba hántolt formába és lisztként kerül. Íze a dióéra hasonlít.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése