2014. január 15., szerda

Kölesrezgő





Hozzávalók :

150 g köles
50 g napraforgó
50 g paradicsompaprika
50 g sörélesztőpehely
50 g vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 csokor metélőhagyma
2 ek agar- agar por ( növényi zselésítő )
2 ek olaj
szójaszósz.

A kölest kétszeres mennyiségű vízben puhára főztem.
Az olajon a hagymát és én kápia paprikát pirítottam.
1 dl vízet felforraltam beletettem 1 ek agar agart  ( egyet csak, mert a kettőt soknak tartottam )
Az összes alapanyagot jól összeturmixoltam.
( a snidling nálam kimaradt, mert nem volt itthon :) )de szerintem kell bele, mert akkor ránézésre és az íz harmónia miatt is úgy egész  :)

Üveg edénybe tettem és a hűtőbe tettem. Miután megkeményedett lehet szeletelni.
A végeredmény : Egyben van de mégis kenhető az állaga, az íze nagyon finom, de még egy kis hagyma kellett volna hozzá. De a így is finom csak kell hozzá sok zöldség.

 Köles
A köles magas rosttartalma miatt segít az emésztőrendszeri problémák rendezésében. Gluténmenteses, ezért lisztérzékenyek is fogyaszthatják. kölesre nyugodtan mondhatjuk, hogy a legegészségesebb gabona,
lúgosító és gyógyító melegítő hatásával segít a károsodott egészség helyreállításában. A köles segít, hogy a bőr finom és sima legyen. Csökkenti a hajhullást rugalmasabbak lesznek tőle körmeink, erősíti az idegrendszert, jót tesz a szemeknek illetve hozzájárul a fogak egészségéhez is.


A KÖLES
 lúgos hatású, azoknak használ, akiknek savas a vére (sok húst esznek, köszvényesek..) Főképp nyirkos hidegben főzzünk kölest, mert nagyon sok meleget termel a szervezetben. Vese- és hólyaggyulladás esetén is jótékony hatású. Rendszeres fogyasztásával bőrünk, hajunk, körmünk szép lesz. Erősíti a fogainkat, csontunkat is. A KÖLES a szervezet lúgosítását elősegíti, erősíti, rugalmasítja a bőrt, az erek falát, kötőszöveteket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése