2014. március 23., vasárnap

Vegán " halrúd "





 Hozzávalók :

Halfilé :

1 csésze mandula ( áztatva 24 óráig,leöblítve héjával )
1 csésze napraforgómag (áztatva legalább 1 óra )
1/2 csésze zeller
1/2 csésze vöröshagyma
1/4 csésze friss citromlé
1 ek tengeri moszat
1 tk Tamari szósz
1tk himalája  só
1/2 csésze víz
1 tk szárított kapor vagy 1 ek friss

Bundához :

1/2 csésze kesudió ( morzsásra aprítva )
1/4 csésze őrölt arany lenmag
1 tk füstös paprika
1 tk himálája só
1/2 tk bors
1 tk inaktív sörélesztőpehely

Halfilé elkészítése :

A mandulát és a napraforgómagot, leszűrtem és aprító gépben aprítottam. Hozzáadtam a többi hozzávalókat a víz kivételével és ismét apríttattam, lassan adtam hozzá annyi vizet, hogy képlékeny massza legyen. Én a moszatból csak egy csípetet tettem bele.

A bundához valókat összekevertem, én sima pirospaprikát használtam és több élesztőpelyhet tettem bele .

Egy kanálnyi masszából kis rudakat formáltam vizes kézzel és meghempergettem a bundában.

Aszalólapra tettem és aszaltam kb 12 órán át 42 fokon, közben egyszer megfordítottam.

Különleges íze lett :) én nem nagyon szeretem a kaprot, még egy kicsit soknak is találtam benne, ettől egy kicsit zöld lett :)  de ennek ellenére nagyon finom lett :) :)

Salátával és vegán sajttal ettem :) Annyi íz kavalkád :) Nagyon fincsi lett :) Csak fél adagot készítettem a kísérlet miatt :) 12 db lett .

 Tamari :
A japán "amari" szó a "tamaru" szóból származik, aminek jelentése felhalmozódik. Ez az a folyadék, amit a teljesértékű szójababból gyűjtenek össze a miso (lágy, sós ízű pép, ételízesítsre használják) előállítása során. A fő különbség a Tamari és a Shoyu között, hogy a Tamari nem tartalmaz búzát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése