2014. március 11., kedd

Kávétorta nyers

Alaphoz :

1 csésze mandula ( 24 óráig áztatott, lehéjazott , szárított)
1 csésze datolya  ( áztatva 1 órára, lecsurgatva )
2 ek kakaó
Csipet himalaja só
½ tk fahéj

Kesudió krém :

2 csésze kesudió ( 2 óráig áztatni, leszűrni )
¼ csésze juharszirup ( én mézet tettem bele )
1/3 csésze erős feketekávé
3 ek kókuszolaj olvasztott ( én 4 evőkanállal tettem bele, de szerintem kell 6 ek )
Késhegynyi bourbon vanília  por

Karamell öntet :

½ csésze datolya ( 2 ó áztatva, leszűrve )
Pici  himalaja só
1 ek kakaóvaj ( dióvaj )

Elkészítése.

A mandulát aprítógépben aprítottam.  A datolyát a többi hozzávalókkal turmixoltam és  utána hozzáadtam az mandulát.
Egy 18 cm-s tortaforma aljába egy kevés kókuszreszeléket szórtam, hogy ne tapadjon annyira a massza a formához. Belesimítottam és a hűtőbe tettem.
A kesudiót leszűrtem és a kávéval, mézzel, vanília porral össze turmixoltam a végén hozzáöntöttem a kókusz olajat, és krémesre dolgoztam. Ráöntöttem a torta alapra és ismét a hűtőbe raktam. Szerintem kell bele 6 ek kókuszolaj, mert nekem egy kicsit lágy lett.


Az öntetet elkészítettem, kókuszolajjal ( nincs itthon kakaóvaj se dióvaj L ). Ez egy kicsit sűrűbb lett és így habzsákba tettem és halmokat készítettem rá. Amúgy szerintem elhagyható, anélkül is nagyon finom J annak aki szereti a kávét. Én igen J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése