2013. július 15., hétfő

Élesztő és lisztmentes kenyér, cukkinis dió körözöttel ( nyers )



Kenyér hozzávalói :

40 dkg arany lenmag vagy barna ( szárazon ledarálni )
10 dkg cukkini
10 dkg paradió (én diót tettem bele )
10 dkg lila hagyma
2 tk citromlé
1 kk só
kb 1-2 dl víz
1-2 ek utifűmaghéj vagy őrölt lenmag.

A hozzávalókat a lenmag kivételével összeaprítottam  a vízzel ,robotgépben. Hozzáadtam a lenmagot és egy nem túl lágy masszát kaptam amit kenyér alakúra formáztam , felszeleteltem kb 0,5 cm-re és aszalóba tettem 1 óráig aszaltam( lehet sütőben is aszalni kb 50 fokon és az ajtót résnyire ki kell támasztani )
 Akkor kész, ha kívűl már száraz de belül puha. Hűtőben 1 hétig eláll.

Cukkinis diókörözött

20 dkg áztatott dió ( legalább 12 óra )
10 cm-s póréhagyma ( én lila hagymát tetem bele )
8 dkg sárgarépa reszelve
8 dkg reszelt cukkini
2-3 db fokhagyma
1 tk pirospaprika,bors,só ,köménymag
2 tk citromlé

A diót leszűrtem majd robotgépben a többi hozzávalókkal összekevertettem :)
Nagyon finom lett :) olyan jól kiadja az ízeket a citromlé :)
Alig bírtam megenni ezt a két kenyeret :) nagyon laktat !!:)

Lénárt Gitta könyvéből van a recept :) Lúgosítás élő ételekkel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése