2013. július 7., vasárnap

Zöldséges lenmagos kréker


Hozzávalók :

2 sárgarépa
1 kisebb cékla
1 kisebb lila hagyma
1/2 csokor petrezselyem ( 10-15 szál )
2 kanál hántolt kendermag ( kihagyható ) Kihagytam, nem volt itthon :)
2 csésze sárga lenmag
Fűszerek : amit szeretsz :) én tettem bele: bazsalikomot, lestyánt,curryt.
só.

Bármilyen zöldségeket lehet bele tenni  pl: cékla helyett, zellert, paprikát,aszalt paradicsomot, répa helyett cukkinit.
 Tessék kísérletezni :)  Nekem is ez az első !! :)))

A  zöldségeket aprító gépbe tettem, morzsásra aprítattam :)
A lenmagot szárazon ledaráltam, kávédarálón,utána tiszta vízbe áztattam 1-2 órára. A lenmag térfogata megnő így a vizet pótod néha . Egy lágy tészta szerű massza lesz belőle.
Jól összedolgozom a lenmagot és a zöldségeket ( egyforma legyen az arány !!! ) Ha kemény akkor pici vizet tehetsz még hozzá.
Aszalógép tapadásmentes lapján megaszaltam, 4 óra eltelte után amikor a teteje már megszáradt megfordítottam és tovább aszaltam + még 5-6 óra.
Ha kész rögtön ollóval fölvágom, de lehet még az előtt mielőtt teljesen kész van :)

Meg lehet szokni,ha nem akarsz kenyeret enni :) Nekem ízlik :) Műanyag fedeles dobozban tárolom :)

Lénárt Gitta könyvéből van a recept :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése