2014. február 1., szombat

Élő hajdinacsírás energia szelet.



 Kétnapos kész hajdina csíra
 Az összes hozzávalók, össze keverve
 Amikor szikkadt a teteje,kb 4-6 óra aszalás után bevagdostam, fa késsel.



Hozzávalók :

1 csésze mandula ( áztatott, héjazott )
1 csésze dió ( áztatott )
1 csésze kesudió
1 csésze csíráztatott hajdina
1 csésze datolya
1 banán
1 alma
1 kanál méz
Pár csepp friss citromlé.
Ízlés szerint fűszerek : fahéj, vanilia, narancshéj. stb...


A nyers hántolt  hajdinát  ( zöldes színű )  megmostam 1 órára beáztattam bő vízben. Utána leöblítettem és egy 2 literes üvegbe raktam és az üveg szájára egy darab  organza anyagot tettem és gumival leszorítottam. Az üveget 45 fokos szögben egy tálba állítottam, naponta legalább 3-szor felöntöttem vízzel és jól átmostam, leszűrtem.  1 csésze nyers hajdinából , 2 nap múlva : 3,5 csésze lesz, ennyire megdagad.

 A mandulát és a diót is 24 órán át áztattam, többször öblítettem és tiszta vizet öntöttem rá. A mandulára a végén forró vizet öntöttem és gyorsan kinyomkodtam a héjából :) de ezeket a műveleteket előre elszoktam készíteni és kiszárítom 50 fokon. Így van mindig kéznél :) amikor gondolok egyet :)

A magokat morzsásra aprítottam aprítógépben. A datolyát a többi gyümölccsel simára turmixoltam. Az egészet összekevertem a hajdinacsírával és a magokkal, aszalógép tapadásmentes lapon szétkentem kb 0,5 mm vastagon és aszaltam kb 14- 16 órán át míg teljesen száraz, ropogós nem lett.

Lénárt Gitta könyvéből van a recept .

Megjegyzésem:  földi mogyoróval készítettem ? nagyon finom kis nasi lett :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése