2014. február 1., szombat

Élő Hajdinacsíra krém

 Hajdina csíráztatás
2 napos hajdinacsíra


Hozzávalók :

2 csésze 2 napig csíráztatott hajdina
1/2 csésze őrölt tökmag
3 gerezd fokhagyma
1 ek hidegen sajtolt olaj
himalaja só
Sok füszerek : pirospaprika, ő kömény, fekete bors

A nyers hántolt  hajdinát  ( zöldes színű )  megmostam 1 órára beáztattam bő vízben. Utána leöblítettem és egy 2 literes üvegbe raktam és az üveg szájára egy darab  organza anyagot tettem és gumival leszorítottam. Az üveget 45 fokos szögben egy tálba állítottam, naponta legalább 3-szor felöntöttem vízzel és jól átmostam, leszűrtem.  1 csésze nyers hajdinából , 2 nap múlva : 3,5 csésze lesz, ennyire megdagad.

Először a hajdinát összeturmixoltam kevés vízzel és hozzáadtam annyi  reszelt tökmagot, hogy krémes, kenhető állaga legyen. Fűszereztem, kóstoltam és kész :) Máris ehető , kenyérre, krékerre :) Fincsi magyaros ízek :)


Lénárt Gitta könyvéből van a recept.

Megjegyzésem : én pirított tökmagot daráltam le .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése