2013. december 17., kedd

Nyers Mákos Diós beigli





Hozzávalók a tésztához :

60 dkg  gyümölcs : 2 db banán és kb 4 db alma

Összeturmixoltam ( nem kell hozzá víz !!! )  és tapadásmentes lapra szétkentem  kb 3-4 mm vastagságúra és megaszaltam
( sütőben is lehet  szilikonos sütőpapíron, légkeveréses sütő, és egy fakanállal támaszd ki az ajtót,  50 fokon ) kb: 12 óra addig kell aszalni, míg teljesen megszilárdul a teteje és szépen le lehet húzni a papírról J  Ezt a lapot 4 felé vágd .

Mák töltelék :

20 dkg mák ( 1 óráig áztattam megszárítottam és ledaráltam ) én ezeket mindig előre nagyobb mennyiségben elkészítem .
5 dkg áztatott lecsöpögtetett mazsola
5 dkg áztatott lecsöpögtetett datolya
Kb: 10 dkg aszalt szilva ( egy éjszaka őrölt fahéjjal áztatva , lecsöpögtetve )
1-2 ek narancslé
½ citrom héja ( bio )
4 ek méz

Dió töltelék:

20 dkg darált dió ( 24 órán át áztatva többször cserét vízzel, szárítva és darálva )
5 dkg kesudió
10 dkg méz
1 tk fahéj
2 ek citromlé


Azért kell a magokat áztatni, hogy az enzimgátló anyagok elbomoljanak, és így könnyebben emészthető legyen az étel .

A tölteléket rákentem a lapokra és feltekertem, hűtőbe tettem, hogy felpuhuljon a tészta J Keményen szeletelhető .

A töltelék hozzávaló arányait azért figyeld, hogy ne legyen túl lágy vagy túl kemény J) olyan jól kenhető legyen , én az első mákosomat készítettem most és kb 20 dkg aszaltszilvalekvárt tettem bele és lágy lett L a tészta is ezért egy kicsit lágyabb lett,  de így is nagyon finom lett J Legközelebb kevesebbet teszek bele vagy majd teszek hozzá 1-2 ek útifűmaghéjat .

Annyira finom, és telít, hogy ebből nem tudsz megenni sokat J egy kettő bőven elég J Isteni J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése