2013. november 3., vasárnap

Narancsos csokitorta ( Nyers )




 Narancsos csokitorta

Alaplap:
2 csésze dió (18 dkg )
2 csésze áztatott datolya ( 22 dkg )
½ csésze kókuszreszelék (opcionális = nem kötelező, akkor kell, ha lágy a massza ) )
3 ek kakaópor
Csipet só

A hozzávalókat az aprító gépben morzsásra aprítjuk, de akkor jó ha összetudjuk gyúrni, hogy összetapadjon.
A  masszát belenyomjuk egy 18 cm-s tortaformába úgy, hogy pereme legyen.
Aszaló gépbe tesszük és 3-4 órán át aszaljuk, majd levesszük a torta formát és még 1-2 órát aszaljuk ( sütőben is lehet nyitott ajtónál 50 fokon )
Így bármikor felhasználhatod mert sokáig eláll.
Ha azonnal fogyasztod akkor nem kell aszalni ,de egy napot várjál a szeletelés előtt J

Narancsos töltelék:
2 csésze mandula ( 26 dkg )
4-5 frissen facsart narancsleve
Csipet citromhéj,kiskanál citromlé

A mandulát egy napig áztatjuk, lehúzzuk a héját, aprító gépben morzsásra aprítjuk és annyi narancslevet adok hozzá, hogy egy sűrű nem folyós masszát kapjak
.Ezzel megtöltöm a torta alját.

Csokis töltelék:
1 csésze kesudió (15 dkg )
1-2 ek kakaóvaj ( én kókusz olajat tettem bele )
3 ek kakaó ( én holland kakaót használok )
1 csésze (11 dkg ) magozott beáztatott datolya

A kesudiót ledaráltam és kevés vízzel simára turmixoltam a kókuszolajjal és a datolyával. Hozzátettem a kakaót  és jó krémes állagú csokikrémet kaptam a mit rásimítottam a narancsos krémre.
Hűtőbe tettem és egy napig hagytam össze érni, megszilárdulni J Lehet díszítened tetszés szerint , nekem maradt egy kis narancskrém és azt tettem egy habzsákba és kinyomtam  .

LÉNÁRTL GITTA KÖNYVÉBŐL VAN A RECEPT


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése