2014. május 20., kedd

Epertorta Nyers :)





Hozzávalók : 18 cm-s tortaformához :

Alaphoz:

1 csésze áztatott, héjától megtisztított, szárított mandula ( 24 óra áztatás )
1 csésze datolya ( áztatni fél órán át )
egy pici só
1-2 ek kókuszreszelék, ha túl lágy lenne.

Eperkrém :

1 csésze kesudió áztatva, legalább 4 órára
2 dl eperturmixlé + 1/2 csésze eper
csipet só
1/4 csésze méz
2 ek citromlé
késhegynyi vaníliapor
5  ek kókuszolaj, olvasztva
1 tk utifűmaghéj

Zselatinos rész :

1 dl tisztított víz
1/2 csésze eperlé ( turmixolt )
1 tk agar-agar por


Elkészítése :

A mandulát aprítógépben összeaprítottam, hozzáadtam a lecsöpögtetett datolyát, kevés sót és jól összedolgoztam, most nem nagyon nyomtam ki a datolyát és így túl lágy lett, de tettem hozzá kókuszreszeléket és így tökéletes lett :)
Bele nyomkodtam a tortaforma aljába és betettem a hűtőbe.

Epret turmixoltam és ez 2 dl lett, hozzátettem a többi hozzávalókat és még a legkisebb fokozaton beledobtam 1/2 csésze epret,és már le is állítottam a gépet, hogy legyenek benne még kis darabok.

Ráöntöttem a torta alapra és ismét visszatettem a hűtőbe. Közben eltelt legalább 6 óra.

Az 1  dl vizet,  eperlevet az agar-agar porral,  felforraltam pár percig. Levettem a tűzhelyről és kevergettem pár percig, hogy langyos legyen.

Az eper krémre, eper darabokat szeleteltem és ráöntöttem az agar-agar öntetet.

Ez egy első kísérletezésem szüleménye :) azt szerettem volna, hogy szép mutatósak  legyenek a tetején a gyümölcsök (az eltarthatóság miatt ) , de végül is nem fontos ez a zselé szerű anyag rá.

Elég, ha tálalás előtt díszítjük friss gyümölcsökkel és ekkor lesz igazán " nyers " torta :)

Az így elkészített tortát még fel kellett díszíteni, friss eperdarabokkal :)

Az íze .... Hmmmm... Mind elfogyott :) :) :) nagyon finom lett :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése