2013. január 28., hétfő

Óriás kiflik


Óriás Kifli
( ezt a receptet a Facebookról a Gyomor sokk oldaláról vettem le :) )

 kenyérsütőben dagasztottam, gépbe raktam 

1 dl meleg tejet + 1 kk cukor + 2,5 dkg élesztő( pár perc míg kel  )

utána 2 dl langyos tej + 60 dkg liszt, majd 1 dl olaj és a végén 3 mk só  Indulhat a dagasztás ,nálam 8-as program :ez 1ó 30 perc

 Én változtattam a liszt arányon : 

10 dkg telj kiőrlésű rozsliszt
10 dkg 80-s kenyérliszt
20 dkg graham liszt
20 dkg sima liszt

Amikor megkelt , kinyújtod  négyzet alakúra és 4 felé vágod ,
de ha kicsi kifliket szeretnél , akkor 12 db lesz belőle.

Rombusz alakúra tegyed és tekerd fel , sütőpapírral kibélelt tepsibe rakd és hagyd újra kelni jó fél órán át.

( én ezt későn olvastam és csak simán négyfelé vágtam a megkelt tésztát és csak kisodortam ,de legközelebb remélem már így fogom formázni :D )

Megkentem vízzel  180 fokos légkeveréses sütőbe tettem és 35 p sütöttem.

A sütő aljába egy kisebb tepsibe vizet öntöttem , így sütöttem :))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése