2012. november 25., vasárnap


Pörkölt áfonyás pite elkészítve

Éva elkészítette e korábban megosztott karácsonyi kerti patikás receptet:

Pörkölt áfonyás pite (megfázásra): 1 kg friss v. fagyasztott áfonya, 1 apróra vágott alma, 1 tk vegyes fűszer ( karácsonyi ), 100 g sótlan vaj, 100 ml juharszirup, 300 g barna cukor, 3 ek .sötét rum, 100 g kandírozott narancshéj, kevés liszt, 2 tekercs kész omlós tészta Tegyük az apróra vágott almát és az áfonyát egy hőálló tálba, tegyük rá a fűszert, a darabolt vajat és a juharszirupot. Süssük sütőben 25-30 percig, amíg a gyümölcs összezsugorodik.

Öntsük a lisztet gyúródeszkára és a tésztát nyújtsuk 3 mm vastagra,majd vágjuk kb. 7 cm-es formákra- akinek van kosár forma, az tökéletesen megfelel!- a pite alját szurkáljuk meg villával és süssük 15 percig, majd töltsük meg az áfonyás töltelékkel. Ha kihűlt szórjuk meg porcukorral. Napi 1-2-t fogyasszunk.

Éva Észrevételei: Nekem az omlós tészta túl zsíros. Legközelebb a linzertésztarecepttel fogom kipróbálni . Fagyasztott áfonyát tettem a tepsibe hozzáadtam minden hozzávalót a kandírozott narancs nélkül. Nagyon leveses lett kb 1 óra múlva is,így kivettem és tettem bele dr oetker 3/1 -ben zselésítő anyagot így sűrű lett utána beletettem a narancsot,de nekem nem ízlik ,így legközelebb kihagyom,mert nagyon finom volt nélküle is:) Lehet ,hogy kevesebb cukrot teszek majd bele ,mert nagyon édes lett,ja juharszirup helyett akácmézet tettem bele ,lehet, hogy ettől volt édesebb:) Szóval azért összegezve : Finom:))

 Képek a sütésről:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése