2014. augusztus 2., szombat

Szilva torta ( nyers )

Hozzávalók :

Alap :

1 csésze aprított  magvak ( mandula, napraforgó, dió )
1 csipet só
8 szem datolya áztatva.

Szilvakrém :

1 csésze kesudió (2 óráig áztatva, leöblítve )
1/4 csésze akácméz
1/4 mk bourbon vaníliapor
1/2 mk fahéj
1 csésze magozott szilva
1 ek friss citromlé
1/4 csésze olvasztott kókuszolaj
1 ek utifűmaghéj
2 db apró kockára vágott szilva

Szilva öntet : 

kb 8 nagy szilva ,2-4 ek  méz,1 tk utifűmaghéj. Jól összeturmixolva.


Az  alaphoz a magvakat és az áztatott kinyomott datolyát kézzel összedolgoztam és egy 18 cm-s tortaforma aljába  nyomkodtam, hűtőbe tettem.

A szilvakrémhez a leöblített kesudiót a szilvával, mézzel, fahéjjal, vaníliával,citromlével összeturmixoltam, teljesen krémesre. Hozzáadtam a kókuszolajat és az utifűmaghéjat. A torta  alapra ráöntöttem és a felaprított szilvákat belenyomtam.
Fagyasztóba tettem , kb 5 óra múlva fogyasztottam, egy kis szilva öntettel :) Csodálatosan finomságos lett az íze :) még egy kicsit fagyosak voltak  a szilvadarabok benne.
 Ebben a nagy melegben kifejezetten jól esett :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése